Tofino 2 - Reisverslag uit Tofino, Canada van Wim Viet - WaarBenJij.nu Tofino 2 - Reisverslag uit Tofino, Canada van Wim Viet - WaarBenJij.nu

Tofino 2

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

16 September 2013 | Canada, Tofino

Gisteravond redelijk vroeg naar bed gegaan en vanmorgen om 8 uur weer op. Voor vandaag stond een walvissafari op het programma. Dit keer niet met een snelle boot in een waterdicht pak, maar gewoon een schip waar je met je gewonen kleren op kon. Om 10 uur uitgevaren en ruim na 1 uur weer terug. Het was een prachtige maar ruwe tocht over de Pacific Ocean. We hebben een arend, zeehonden, zeeleeuwen en ja, ook 2 walvissen van heel dichtbij gezien. Net nog geluncht in een lokaal restaurant. Hoewel het er redelijk chic uitzag, gaat het menu niet veel verder dan burgers. Als je klaar bent krijg je direct de rekening want natafelen is hier een onbekend fenomeen. Wel wordt er minimaal 15 % fooi verwacht. Nog even het beest volgegooid voor morgen en hij lustte weer 70 liter. Nu zitten we heerlijk in de volle zon met een prachtig uitzicht over een zachtjes ruisende Pacific. Wat wil je nog meer. Morgen weer een forse rit van 350 km naar Victoria de hoofdstad van de provincie British Colombia. Alles goed met ons en tot schrijfs.

• 18 September 2013 - 21:17

Elise:

Hoi vakantiegangers,

Willen je nog wel terug komen? volgens mij kom je nooit uitgekeken daar. Het ziet er prachtig uit.
    geniet er nog maar even goed van.
    Gr Elise