Van Te Anau naar Milford Sound en terug - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Wim Viet - WaarBenJij.nu Van Te Anau naar Milford Sound en terug - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Wim Viet - WaarBenJij.nu

Van Te Anau naar Milford Sound en terug

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

26 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vanmorgen om 6.30 de wekker gezet, het lijkt wel werken. Om 7 uur al onderweg voor een hele mooie rit naar Milford Sound, een fjord die diep het land in komt. We hadden geluk en konden gelijk inschepen voor een cruise door de fjord van 2,25 uur. Het was weer geweldig, steile wanden met neerkletterende watervallen, prachtige uitzichten en weer veel zeehonden jongen bijna voor het grijpen. Daarna op het gemak terug naar Te Anau en onderweg nog lekker gestopt om aan een klein riviertje de lunch te gebruiken. Om 16.30 weer ingescheept voor een trip van 8 km naar de glimwormengrot. Er naar toe varen was weer heerlijk en ook de glimwormpjes deden hun best. Grappig is dat de een ze groen ziet, de ander wit en weer een ander blauw, dit licht aan de bouw van je ogen. Daarna weer een koele tocht naar de thuisbasis met de boot. Zitten nu met ieder onze eigen wijn, rosé en sauvignon blanc heerlijk te relaxen en dit blog te schrijven. Het is 19.30 en nog steeds 29 graden !!. Onwaarschijnlijk warm voor deze regiokantoren Nieuw Zeeland. Straks nog even koken, eitjes bakkenden dan nog douchen. De campings, als je ze zo mag noemen zijn hier trouwens top, 10 meter van onze camper hebben we een complete keuken, afwasgelegenheid, toiletten en douches. Zo is kamperen geen straf.

• 26 Januari 2018 - 08:46

Ria:

Weer mooi reisverslag ook mooie foto’s prachtig !