Abel Tasman NP - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Wim Viet - WaarBenJij.nu Abel Tasman NP - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Wim Viet - WaarBenJij.nu

Abel Tasman NP

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

04 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Takaka

Vanmorgen de wekker weer eens gezet, want vandaag hebben we een toch met de taxibootjes geboekt naar het Abel Tasman NP. Om 9 uur aan boord geklommen van een speedboot die achter een tractor hangt. Zo word je in zee gereden, blijven je voeten lekker droog. Vervolgens langs de meest mooiste strandjes van het park gevaren en bijna op het eind van boord gegaan op een prachtig strand, waar we wel een stukje door het water moesten waden. Vervolgens een hele mooie wandeling van 1,5 uur door het park gemaakt naar een lodge, waar het prima lounchen en lunchen was. Vervolgens weer een half uurtje gelopen naar een ander strandje waar de booot ons weer oppikte om over zee terug te scheuren naar ons vertrekpunt. Het was een heerlijke dag. Om 4 uur nog op weg gegaan naar Takaka, ten noorden van Abel Tasman NP, waar we nu weer op een mooie camping aan zee staan.