Naar Waihi - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Wim Viet - WaarBenJij.nu Naar Waihi - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Wim Viet - WaarBenJij.nu

Naar Waihi

Door: Wim.

Blijf op de hoogte en volg Wim

13 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Waihi Beach

Vanmorgen bij het opstaan geen zon helaas, maar een stevige regen die tot de middag aan heeft gehouden. Vanmorgen naar Matamata gereden een dorpje wat tot 6 jaar geleden totaal onbekend was, maar wat als decor heeft gediend voor het hobbit dorp van Lord of the Rings en daardoor booming is geworden. Het dorp werd overspoeld door Chinezen en omdat we ruim 2,5 uur moesten wachten om naar het dorp te mogen, daarvoor bedankt. Onze weg verder vervolgd naar de kust en onverwachts gestuit op een mooie waterval en de ruïne van een oude zilver en goudmijn. Daar een mooie wandeling gemaakt, waarbij we ook nog in een oude spoortunnel zijn beland. Daarna door naar onze camping in Waihi Beach, die slechts 100 meter van het strand licht. Eerst lekker het zwembad en de hot water pool ingedoken en daarna nog een mooi wandeling langs het strand gemaakt, waarna het weer tijd was voor wijn en koken.

• 13 Februari 2018 - 08:52

Piet Kras: